9789048568604 Generic Prom

Nieuwe (open access) uitgave over kindertheologie

Onlangs verscheen (open access) Yearbook of Contextual Biblical Interpretation – Volume 1, Issue 1, 2024. Het Engelstalige boek telt acht artikelen over kindertheologie, samenleving en onderwijs. Erik renkema is een van de auteurs. Zijn artikel gaat over: Religion, Worldview and Diversity in School: What to Expect from Teachers? In zijn artikel onderscheidt hij op basis van een hermeneutisch-communicatief perspectief op levensbeschouwelijk onderwijs met vertaler, verbeelder, moderator, ontdekker en bron vijf taken van leraren.

Het boek bevat verder onder meer artikelen over Godly Play (Armin Kummer), hoe kindertheologie bijdraagt aan theologie (Corina Nagel-Herweijer en Ronelle Sonnenberg) en kindertheologie, spiritualiteit en intersectionaliteit (Annemarie Dillen en Amy Casteel).

Bekijk het boek via Volume 1, Issue 1 | Amsterdam University Press Journals Online

Overig nieuws

Brainstorm activiteiten VDLG

Terugblikken op 2025

Webinar Wat is nou waar?

Vieren

Zomervakantie

Lezen over L/G

Afronden, terugkijken, vooruitblikken bij de abdij

Webinar Wat is nou waar? & save the date lerarendag digitale geletterdheid

Een eerste VDLG pubquiz – wie helpen mee in de organisatie?

Samen leren in drie webinars

LERVO adviseert OCW over bekwaamheidseisen docenten GL

Opbrengsten Comeniusproject

Met de nieuwe Narthex erop uit

Afsluiting schooljaar met de VDLG

Nieuwe werelden openen, is wat we doen

Webinars, de mogelijkheid om elkaar meer te ontmoeten

In gesprek blijven

Als docenten samenkomen

Terugblik webinar over lesmateriaal maken

Met leerlingen terugkijken op het schooljaar