9789048568604 Generic Prom

Nieuwe (open access) uitgave over kindertheologie

Onlangs verscheen (open access) Yearbook of Contextual Biblical Interpretation – Volume 1, Issue 1, 2024. Het Engelstalige boek telt acht artikelen over kindertheologie, samenleving en onderwijs. Erik renkema is een van de auteurs. Zijn artikel gaat over: Religion, Worldview and Diversity in School: What to Expect from Teachers? In zijn artikel onderscheidt hij op basis van een hermeneutisch-communicatief perspectief op levensbeschouwelijk onderwijs met vertaler, verbeelder, moderator, ontdekker en bron vijf taken van leraren.

Het boek bevat verder onder meer artikelen over Godly Play (Armin Kummer), hoe kindertheologie bijdraagt aan theologie (Corina Nagel-Herweijer en Ronelle Sonnenberg) en kindertheologie, spiritualiteit en intersectionaliteit (Annemarie Dillen en Amy Casteel).

Bekijk het boek via Volume 1, Issue 1 | Amsterdam University Press Journals Online

Overig nieuws

Sluit aan bij de VDLG-activiteiten van dit schooljaar!

Terugblik op het eerste VDLG-webinar over stilte

De nieuwe Narthex

Fotowedstrijd

Aanbod hogescholen en universiteiten herfst 2025

Blog: Tussen tranen en tover en waarom sacrale ijsjes altijd goed zijn

Oproep: Doe mee aan onderzoek naar zingeving in de klas!

Blog: Van geestelijke verzorging naar levensbeschouwing: leren in de chaos

Oproep: Allerzielen op school

De VDLG zit niet stil!

Deel je mooiste lesmateriaal!

Hoe vier jij?

Webinar Wat is nou waar?

Een goed gesprek op vrijdagmiddag: webinar De spiritualiteit van de leraar L/G

Geobsedeerd met religie

Blog: Vol zintresse de diepte in

Omstreden Zaken

Studiedag en webinars VDLG

Brainstorm activiteiten VDLG

Terugblikken op 2025