Books 1845614 1280

Deel je kennis en ervaring!

Geef je mening: denk mee over de ideale methode voor het vak godsdienst/levensbeschouwing

Collega Max Farasat is student aan de Educatieve master Religie en Levensbeschouwing (Leiden) en werkt momenteel in het kader van een stage ook bij ThiemeMeulenhoff. Voor de uitgever onderzoekt hij de mogelijkheid om nieuw lesmateriaal voor het vak godsdienst/levensbeschouwing te ontwikkelen. Wellicht wil je meewerken aan het onderstaande korte online onderzoek.

Jouw ervaring en inzichten als docent zijn voor ons van onschatbare waarde. Heb jij ideeën om dit vak actueel, relevant en inspirerend te maken voor leerlingen? We horen graag jouw mening! Vul onderstaande vragenlijst in. Zo help je ons lesmateriaal te ontwikkelen dat het vak serieus op de kaart zet en richting geeft voor de toekomst. Wanneer je de enquête volledig invult, ontvang je als dank een Bol.com-bon ter waarde van €10 of doneren we hetzelfde bedrag aan Stichting Leergeld Nederland. Ga naar bit.ly/tm-gl en deel je ideeën met ons. Samen maken we het vak godsdienst/levensbeschouwing nóg relevanter!

Input geven en leren rondom het lesmateriaal WHY

Anke Brokerhof, directeur van Creathlon, vormt graag een klankbordgroep om de WHY Methode voor burgerschap verder te ontwikkelen. Wellicht wil je als collega deelnemen.

We zijn bezig met de ontwikkeling van WHY Stories voor leerjaar 3 en 4 en gaan ook beginnen met WHY Issues voor leerjaar 5 en 6 (havo en vwo). Het eerste magazine van WHY Stories ligt er al voor vmbo tl/mavo, en we willen deze nu aanpassen voor vmbo basis/kader en havo/vwo. Voor WHY Issues zijn de thema’s van de magazines vastgesteld en zijn we klaar voor de start. In de infographic in de link zie je een overzicht. Omdat jij als docent jouw leerlingen het best kent, willen we graag samen met jou en andere gebruikers een klankbordgroep vormen. Zo zorgen we ervoor dat de magazines echt aansluiten bij het niveau en de belevingswereld van jouw leerlingen.

Wat houdt het in?

  • Brainstormen over thema’s en insteek.
  • Meelezen en feedback geven.
  • Meedenken over hoe het lesmateriaal nog beter kan aansluiten bij jouw klas.

Wat vragen we? Ongeveer 10 uur van je tijd (3 online sessies van 2 uur + meelezen).

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een vergoeding van €400.
  • Inspirerende gesprekken met collega-docenten.
  • De kans om direct invloed te hebben op de ontwikkeling van WHY.

Lijkt het je leuk om mee te doen? Vul dan het formulier in via deze link.

Overig nieuws

Gezocht: docenten voor het Eerste Hulp Bij Onderwijs-panel van Narthex

Sluit aan bij de VDLG-activiteiten van dit schooljaar!

De nieuwe Narthex

Terugblik op het eerste VDLG-webinar over stilte

Fotowedstrijd

Aanbod hogescholen en universiteiten herfst 2025

Blog: Tussen tranen en tover en waarom sacrale ijsjes altijd goed zijn

Oproep: Doe mee aan onderzoek naar zingeving in de klas!

Blog: Van geestelijke verzorging naar levensbeschouwing: leren in de chaos

Oproep: Allerzielen op school

De VDLG zit niet stil!

Deel je mooiste lesmateriaal!

Hoe vier jij?

Webinar Wat is nou waar?

Een goed gesprek op vrijdagmiddag: webinar De spiritualiteit van de leraar L/G

Geobsedeerd met religie

Blog: Vol zintresse de diepte in

Omstreden Zaken

Studiedag en webinars VDLG

Brainstorm activiteiten VDLG